دبیرستان نمونه دولتی شهید احمدی روشن گتوند

دوره ی دوم
دبیرستان نمونه دولتی شهید احمدی روشن گتوند

دبیرستان نمونه دولتی شهید احمدی روشن شهرستان گتوند استان خوزستان

پیام های کوتاه
  • ۲۴ فروردين ۹۴ , ۲۲:۳۶
    حدیث
بایگانی

حذف کنکور برای تمامی رشته هاست؟؟؟

چهارشنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۴، ۰۳:۰۷ ب.ظ

مشاور عالی سازمان سنجش در گفت‌وگو با تسنیم:

کنکور برای ۱۳ رشته پرطرفدار باقی می‌ماند

خبرگزاری تسنیم: مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به اینکه طبق قانون باید تا سال ۹۷ تعداد رشته‌هایی که پذیرش دانشجو در آنها صرفاً براساس سوابق تحصیلی است،‌ افزایش یابد، گفت:‌ قرار است برای ۱۳ رشته پرطرفدار در کنار سوابق تحصیلی کنکور نیز داشته باشیم.(رشته های پزشکی و مهندسی)

 

حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در خصوص سرانجام حذف کنکور و افزایش سهم سوابق تحصیلی اظهار داشت:‌ شورای سنجش و پذیرش دانشجو با اعضای قبلی و برحسب نیاز جلسات خود را در این رابطه تشکیل می‌دهد.

وی افزود:‌ شورای سنجش و پذیرش دانشجو در تلاش است تا سال 97 تعداد رشته‌هایی را که پذیرش در آن‌ها صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی باشد، افزایش دهد. طبق قانون باید طی 5 سال، 85 درصد پذیرش در دانشگاه‌های کشور بر اساس سوابق تحصیلی و 15 درصد با توجه به آزمون باشد.

مشاور عالی سازمان سنجش ادامه داد:‌ 15 درصدی که برای آن آزمون برگزار می‌شود، مربوط به رشته‌های برتر و دانشگاه‌هایی است که شهریه برای آن پرداخت نمی‌شود.

توکلی بیان "برای افزایش سهم سوابق تحصیلی در پذیرش دانشگاه‌ها نیاز داریم تا امتحانات نهایی در سایر پایه‌های دوره متوسطه نیز برگزار شود"، گفت:‌ شورای سنجش و پذیرش دانشجو تا سال 97 برای حذف کنکور و افزایش سهم سوابق تحصیلی فرصت دارد و هنوز مشخص نیست که سهم سوابق تحصیلی در کنکور 94 چگونه است.

وی عنوان کرد:‌ قرار است برای 13 رشته پرطرفدار مانند پزشکی، داروسازی، دامپزشکی و مهندسی علاوه بر سوابق تحصیلی، آزمون نیز برگزار شود که این آزمون توسط دانشگاه‌ها برگزار نخواهد شد، بلکه به صورت متمرکز(کنکور) خواهد بود.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۲۸
جوادی پور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی