دبیرستان نمونه دولتی شهید احمدی روشن گتوند

دوره ی دوم
دبیرستان نمونه دولتی شهید احمدی روشن گتوند

دبیرستان نمونه دولتی شهید احمدی روشن شهرستان گتوند استان خوزستان

پیام های کوتاه
  • ۲۴ فروردين ۹۴ , ۲۲:۳۶
    حدیث
بایگانی

کنکوری های بلند نظر سال 96؟!!

پنجشنبه, ۱ مهر ۱۳۹۵، ۰۴:۳۵ ب.ظ

هنوز بازمانده هایی از نوار کاست های قدیمی سخنرانی های حاج شیخ احمد کافی در خانه مان پیدا میشود. آنقدر پدرم آنها را گوش میداد که بعد از بیست و اندی سال خیلی از جملات دلنشینش را با همان سبک و لهجه آمیخته با طنزش از بر هستم. مثل حالا نبود که. آن زمان ها که خبری از وایفای و اینترنت و دی وی دی نبود. یکی از معدود سرگرمی های ما همان ضبط و نوار کاست های قدیمی بود که خیلی شانس می اوردی ضبط گرسنه قورتش نمیداد. در یکی از همین نوار ها خاطره ای زیبا از حاج شیخ احمد کافی نقل میشد که بی مناسبت نیست با شما به اشتراک بگذارم. حاج آقا کافی نقل میکرد: روزی در پایان اقامه ی نماز به وقت ترک مسجد شخصی جلویم را گرفت که حاج آقا درخواستی دارم که روزهاست قرارم بوده با شما در میان بگذارم اما بنا به دلایلی آن را به تعویق می انداختم. میگفت: حاج آقا واقعیت امر این است که من دزد هستم!.اما از کرده های خود پشیمانم. آمده ام توبه نمایم و راه و چاره بر من نشان دهی. میخواهم این عادت زشتم را ترک کنم. حاج آقا کافی فرمودند که: خوب شما بفرمایید چه چیزهایی را میدزدی؟ (با لحن آمیخته با طنز حاج آقا کافی) و طرف اعتراف کرد که: قالپاق، رینگ ماشین، ضبط ماشین و خرده ریزه هایی نظیر این. حاج آقا گفت: با دست بر سرش زدم و گفتم: ای خاک بر سرت. اینها را میدزدی؟!!! آدم دزد هم باشد باید دزد نظر بلندی باشد!!!

هر چند خاطره ی حاج آقا کافی گریزی کوتاه و طنز بود بر لزوم بلند پروازی ما انسانها اما با ذکر این خاطره ی او، تکیه و تاکید کلامم بر نظر بلند بودن دانش آموزان است. به شخصه توقع بیشتری از دانش آموزان کنکوری 95 داشتم که برآورده نشد بخصوص رشته ی تجربی. امیدوارم کنکوری های آینده با دید وسیع تر و با توقع و مطالبات بیشتری در کنکور سال آینده شرکت کنند و به قولی به کم راضی نشوند. سقف آرزوها و خواسته هایتان را بالا ببرید. البته که باید تلاشتان نیز چندین برابر شود... 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۷/۰۱
جوادی پور

نظرات  (۴)

۰۷ مهر ۹۵ ، ۲۳:۲۳ هرکی .هرجا.هرچی؟؟؟؟!
انشالا موفق شی دوست عزیز
باسلام،تیکه مثبت متنی که نوشتم(اوضاع بهتر این مدرسه)به خاطر این بود که میدونستم این مدرسه انسانی نداشته این دوسال، وتوی متن قبلم گفتم درددل کردم فقط!اما جواب دوست عزیز اینکه،تبلیغات مثبت برای رشته شما باعث بالا رفتن آمار و سخت شدن قبولی شده،اینکه فقط فرزندی که پزشک بشه براورده کننده ی آرزوی والدینه یجورایی!!منظور من از اجحاف اصلا سختی و آسونی رشته ها نیست که یجور کل انداختن بچه گانه ی دیرینه س،منظورم تنها کم توجهی بهتلاش های هرساله ی ماست که پشت نقاب آسون بودن درسمون قایمش کردن،بنده دانش آموز ممتاز بودم و هستم ولی به جرم انتخاب رشته ی مورد علاقم بهم انگ تنبلی میزنن که ملالی نیست جز اینکه حد اقل انگیزه نمیدین تخریب هم نکنید،با تشکر از جواب بدون طرف ومنصفانه نویسنده وبلاگ :-)
۰۴ مهر ۹۵ ، ۱۶:۳۳ هرکی .هرجا.هرچی؟؟؟؟!
سلام دوست عزیز
من خودم تو رشته ی تجربی ام.چرا بدون آگاهی کامل در مورد رشته ی تجربی صحبت می کنی.برای آوردن رتبهی زیر هزار در رشته ی تجربی باید حداقل در طول روز 10ساعت درس خوند و کلی هزینه کرد .و جدای از این ها با درس های بسیار سنگینش.ولی توی رشته ی انسانی برای رتبه ی زیر هزار یا حتی کمتر فقط دوساعت درس خوندن در طول روز کافیه.نمونش همین دوستای من که به راحتی رتبه انسانی رو اوردن.پس بجای گلایه کردن از این و اون عمل بکن.
با خسته نباشید به نویسنده ی وبلاگ
میدانید؟اصلا ماها عادت کرده ایم به چشم نیاییم،چه رتبه بیاوریم چه نیاوریم،چه...!اصلا ما را عادت داده اید که اجحاف را با تمام وجود ببلعیم و دم نزنیم،حالا از کم محلی مسعولان به رشتمان تا ناشران کتاب و مدیران و دبیران مدرسه،تا دادن رشته های دانشگاهیمان به تجربی ها (که خدایی نکرده این عزیزکرده ها اگر پزشک نشدند حداقل حسابداریا روانشناس شوند)وهزاران هزار درد دل دیگر که یکهو وقتی گلایتان از برآورده نشدن انتظارتان از تجربی ها را خواندم سر باز کرد.گرچه اوضاع اینجا به مراتب بهتر از طرز فکر جامعه است.
پاسخ:
در اکثر موارد کلی رشته ها با شما موافقم. اما دوست گرامی توجه داشتید که دبیرستان نمونه پارسال فقط دو رشته ی تجربی و ریاضی رو توی کنکور داشت؟. بالطبع ما همین دو رشته رو خطاب قرار دادیم. کما اینکه سال آینده هم به همین صورت هست. در دو سال آینده اولین خروجی های رشته ی انسانی رو داریم که قطعا مورد توجه همه هستن. به اذعان اکثر دبیرا و کادر آموزشی مدرسه کلاس سوم انسانی از کلاس های نمونه است.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی