دبیرستان نمونه دولتی شهید احمدی روشن گتوند

دوره ی دوم
دبیرستان نمونه دولتی شهید احمدی روشن گتوند

دبیرستان نمونه دولتی شهید احمدی روشن شهرستان گتوند استان خوزستان

پیام های کوتاه
  • ۲۴ فروردين ۹۴ , ۲۲:۳۶
    حدیث
بایگانی

چهارم تجربی؛ من و این هفت سال

پنجشنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۵، ۱۰:۱۰ ب.ظ

متن زیر ویژه دانش آموزان کلاس چهارم تجربی حال حاضر دبیرستان نمونه دولتی احمدی روشن است که  حقیر در طی این شش هفت سال اخیر همراه تعداد زیادی از آنها از مقطع راهنمایی تا به اینک که در پایه چهارم تجربی هستند بوده ام و در بسیاری مواقع همراهی که نه! شاید مرا تحمل نموده اند.

کلاس چهارم تجربی را ارادتی دیرینه دارم. از آن رو که به مقتضیات شغلم، همراه مسیر کودکیشان تا به امروز بود ه ام و هر روز، گذر عمرم را در سیمایشان نظاره میکنم. از همان آغازین روزهای مدرسه ی راهنمایی مهد دانش (و بعدها پیشگامان)، تا به امروز که قد و قامتشان کم از معلمهاشان ندارد، شش هفت سالی میشود که پیوسته (یا با وقفه ای کوتاه) معلم آنها بود ه ام. فراز و فرود رفتار رضا، اسماعیل، پوریا، علی، مهزیار، محمد و خیلی هایشان را دیگر از بر هستم و آنها نیز متقابلا چنین هستند نسبت به من. بی پرده بگویم نگرانشان هستم و هستیم. نگران آینده کنکوری و شغلی آنها. شلختگی و آشفتگی این روزهای آنها را بدو ورود به کلاس میشود فهمید. نمیدانم این آشفتگی با کلاس های چهارم گره خورده، یا خاص اینهاست؟!. البته به قرائن موجود، همتای ریاضی آنها اوضاعی به مراتب بهتر دارد. امیدوارم تا فرصت باقی مانده تا کنکور، خود را بازیابی کنند.

حیف است سالهای سخت و دشواری را که غالبا ساعات بیش از حد معمول را صرف درس و مدرسه نموده اند، بی نتیجه به فرجام برسانند. ساعت سه و چهار عصر، پایان یک روز تدریس  با کوهی از تکلیف و فوق برنامه برای دانش آموز مقطع راهنمایی، بدون شک پایان دشوار و خسته کننده ای بود، که آنها روزهای زیادی را اینچنین تجربه کردند. آن روزها که دوربین قدیمی ام تصاویر و کلام کودکانه شان را ثبت کرد از آرزوهایشان گفتند و هنوز هر از گاهی که مجالی برای دیدن دوباره همان عکس و فیلم های قدیمی دست میدهد، با شوقی پر از اضطراب و نگرانی به آرزوهایشان گوش میدهم. آرزوهایی که برای تعدادی در آستانه ی تحقق است و برای اندکی، مهجور و دور افتاده. هنوز تصاویر سکوهای پر از شکوفه های بهاری و باغچه های تزئین شده با دست آنان (و البته دستان آقای ظهراب زاده) در حیاط کوچک مدرسه کودکیشان، یادآور خاطرات اولین روزهای حضورم در مدرسه ی تازه تاسیس مهد دانش -پیشگامان اکنون- است. حالا که به ایستگاه آخر مسیر مدرسه رسیدیم و کمتر از شش ماه به پایان این راه پر از تجربه باقی است، همگی بیصبرانه مشتاقیم مردان امروز مدرسه مان- که همیشه برای ما همان نوجوانان پر هیاهوی مدرسه نمونه باقی خواهند ماند- با دستانی پر، آماده ی ورود به اجتماع باشند.

 دست روزگار بالا و پایینشان خواهد برد همچنان که در طول این هفت سال جایگاه تحصیلی خیلی از آنها دستخوش تغییر شد. امیدوارم پایان این فراز و فرودها تعادلی سنگین باشد برای زندگی آینده ی آنان. همه شان را بخاطر خواهم سپرد و باز یک روز، در میان انبوه گرفتاری های شخصیم، سرکی به سرنوشت تک تک آنها خواهم زد و به مانند فرصت های استراحت میان تدریس، که عکس های گذشته را با آنها مرور کردم، اینبار تحقق آرزوهایشان را مرور خواهم کرد. آرزوهای ساده ای که شاید برای بعضی، سخت محقق شده و برای اندکی ساده از دست رفته است. جوادی/.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۷/۲۲
جوادی پور

نظرات  (۱۴)

آقای جوادی چرا رفتی طالقانی!!! بابا ما دشمنی دیرینه ای باهاشون داریم.
امیدوارم که در مسابقات بین مدارس از میدون به درشون کنی.
(منتظر جواب محکوم کنندتون هست)
پاسخ:
رقیب هستن نه دشمن!

۲۴ مهر ۹۵ ، ۱۰:۰۸ ندارم مو ترسی ز باخت و شکست
آقای جوادی دیگه خودتون هستین و انصافتون....ما منتظر المپاد ورزشی تون هستیم
پاسخ:
حتما. سوم آبان
حسن آقای محمدی دیگه کیه که از راهنماییباهاتون بوده؟
پاسخ:
آقای محمودی منظورشونه احتمالا
اقای جوادی پ این برنامه رو اگه میتونی امشب بزن خو من همه برنامه هام به هم ریخته
پاسخ:
سعی میکنم ... البته در صورتی که فایلش از طریق آقای فتحی برسه ب دستم
و بازهم چهارم ریاضی فراموش شد...
بالاخره بعضی از ما ها که کم هم نیستند از راهنمایی با آقای جوادی و آقای محمدی و آقای فتحی همراه بوده ایم...
پاسخ:
حسن سلام. در واقع شما هم توی همین گروه جای دارید و در آستانه ی کنکورتون مشخصا کلاس چهارم ریاضی رو مد نظر داریم. 
سلام

برنامه ی اصلاح شده رو بزنید تو بلاگ
پاسخ:
فردا
باسلام،امروز وقتی به عادت همیشه،اینجارو چک کردم،این پست رو دیدم،و باز منو مجبورکردین که بابت قلم زیباتون که تمام نگرانی قلبیتون رو با صمیمیت تمام نشون میده،نه بعنوان یک دانش آموز بلکه بعنوان یکی از خواننده های اینجا ازتون تقدیر کنم،امیدوارم همیشه همینقدر نگرانی های شیرین داشته باشید.
پاسخ:
تشکر از ابراز لطف شما.
slm barname class 10 update shd khastid bezarid chi shod?
پاسخ:
فردا درج میشه
۲۳ مهر ۹۵ ، ۱۵:۵۴ با تشکر از معلم "تربیت زمین و ادبیات بدنی"، آقای جوادی
اشک تو چشام جمع شد.
برای همه دوستان آرزوی "موفقیت" دارم،همچنین برای شما" معلم عزیز" که به اندازه دانش آموزها(شاید هم بیشتر) دلواپس آینده و نتیجه کنکورشون هستین.

پاسخ:
تشکر از شما با اسم کاربری جالبتون
بله بله بله بله بله بله بله بله بله بله کاملا درسته
"فتبارک الله احسن الکاتبین"
ممنون از شما و قلم بسیار گیرا و زیبایتان !
ما هم بخاطر زحماتتون در طول این چن ساله کمال تشکر رو داریم،
بله خب وداع با مدرسه پس از ۱۲سال واقعا سخته ولی شاید اشتیاق مقصد بعد، از بار این سختی به مقدار زیادی کاسته ویا شایدم اون آشفتگی مجال فکر کردن بهش رو به ما نمیده در هر صورت هنوز حدود ۶ ماه دیگه مونده و ...
اولین حرفی ک میزنم اینه متنی که نوشتی اقای جوادی نابودم کرد و چشمانم پر از اشک شد و دوم اینکه بازم قالب رو خراب کردی یه خوب بزار همون قبلی مگه چش بود
پاسخ:
بله عوضش میکنم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی