دبیرستان نمونه دولتی شهید احمدی روشن گتوند

دوره ی دوم
دبیرستان نمونه دولتی شهید احمدی روشن گتوند

دبیرستان نمونه دولتی شهید احمدی روشن شهرستان گتوند استان خوزستان

پیام های کوتاه
  • ۲۴ فروردين ۹۴ , ۲۲:۳۶
    حدیث
بایگانی

گفتگو  با فرهاد الله رتبه 608 کنکور سراسری سال 95

از یه دانش آموز کم حرف (نه کم رو)، حرف کشیدن سخته. حتی اگه قرار باشه فقط رو کاغذ حرفهاش رو بنویسه. فرهاد از اون دست دانش آموزای با اعتماد به نفسی هست که افسار کتاب ها تو دستش بود و غالبا درس، امتحان و کتاب در کنترلش بود. دانش آموز پرخوانی نبود. هر باری که سر جلسه ی امتحان به چهره اش نگاه میکردی اثری از هیجان امتحان تو چهره اش نبود و انگار توی کلاس درس نشسته نه امتحان. رتبه ی 608 کنکور که راه پدر شریفش رو انتخاب کرد و تو دوره زمونه ای که گاها پول مقدم بر ارزش هاست یه شغل ارزشی رو انتخاب کرد. از جنس ریاضیه. قطعا مدارج بالای تحصیلی رو طی میکنه. تو یه گفتگوی کوتاه تجربیاتش رو در اختیار بچه ها گذاشت.

معرفی؟

فرهاد الله هستم، متولد 1376 ، شهرستان گتوند و رتبه ی 608 کنکور سراسری سال 1395 در رشته ی ریاضی

ورود به دبیرستان احمدی روشن؟

از سال 91 وارد دبیرستان نمونه دولتی احمدی روشن شدم و 4 سال دوران دبیرستانم رو پیوسته توی همین آموزشگاه بودم و به پایان رسوندم.

بقیه در ادامه ی مطلب  و در پایین 

شاگرد ممتاز؟

در واقع هر 4 سال جزو شاگرد ممتازهای کلاس بودم. سال اول معدلم 19.92 بود و شاگرد اول کلاس شدم. سال دوم معدلم 19.88 بود و شاگرد دوم کلاس شدم.  سال سوم هم که امتحانات نهایی بود معدل کتبی م 18.73 بود و معدل کل دیپلمم 19.67 بود. حقیقتا معدل سال چهارمم رو خاطرم نمیاد چون بیشتر تمرکزم روی درس خوندن برا کنکور بود. ولی در کل همیشه توی کلاس رتبه برتر داشتم.

توضیح: رتبه ی اول کلاس چهارم ریاضی شد.

ساعت های مطالعه؟

سال اول دبیرستان رو که زیاد یادم نیست که در چه حدودی میخوندم ولی در حد نیاز کلاس و امتحانات روزانه میخوندم. سال دوم دبیرستان علاوه بر امتحانات کلاس دوم، چون به درس شیمی خیلی علاقه داشتم، کتاب کمک درسی گرفتم و از همون موقع شیمی رو خیلی عمیق میخوندم و  توی سال آخر خیلی بهم کمک کرد. به بچه های سال دوم یا دهمی های امروزی، توصیه میکنم حتما یکی دو درس رو از حالا در حد کنکور بخونن که هم با درس خوندن کنکور آشنا بشن،  هم سال آخر به کمکشون بیاد. سال سوم اوایل سال تحصیلی درس رو زیاد جدی نگرفتم دیدم درس ها سخت شد و داره از کنترلم خارج میشه نیمسال اولش رو در حد امتحانات کلاسی به سختی میخوندم ولی نیمسال دوم به توصیه دبیرا و آقای فتحی جدی تر شدم. توی امتحانات نهایی هم در حد تلاشم نتیجه گرفتم چون زیاد اهل حفظیات نبودم. معدلم یکم پایین تر از حد انتظار مدرسه بود. اما سال چهارم رو یه هفته بعد از امتحانات نهایی شروع کردم. با برنامه ی کانون میخوندم و پیش میرفتم. کلاس های کنکوری ریاضی و فیزیک رو شرکت کردم. میانگین ساعت مطالعه ام در حدود 6 ساعت در روز بود. چون سعی میکردم از کلاس بیشترین استفاده رو ببرم و کمتر به فکر وقت گذرانی بیهوده و شوخی و تفریح های بی موقع توی مدرسه بودم، توی خونه کار راحت تری نسبت به بقیه داشتم.

سرماخوردگی بدموقع؟!

راستش بخاطر سرماخوردگی بدموقع توی جلسه کنکور یه خورده حالم خوب نبود و آقای فتحی هم شاهده توی جلسه آزمون یه مقداری وضعیت جسمانی خوبی نداشتم و الا به نظر من کنکور 95 نسبت به سال 94 یه مقداری آسون تر بود. ولی با این اوصاف همین رتبه هم برام راضی کننده بود.

 

کتابخانه و سالن مطالعه؟!

من یه سال تمام توی خونه درس میخوندم.(سال آخر به شکل جدی تر) و توصیه میکنم دانش آموزا از رفتن به جاهایی مثل کتابخانه برا مطالعه دوری کنن. البته نظر منه.

 

توصیه به کنکوری های احمدی روشن؟

توصیه من به بچه های کنکوری احمدی روشن اینه که به بچه های سال قبل نگاه کنید و نوع رفتار و شیوه های مطالعه شون رو یه تحقیق کنید و ببینید کیا به کجا رسیدن و اینا رو با اهداف خودتون بسنجید. اگه جاهایی واقعا نیاز بود الگو بگیرید ازشون و بچه های همدوره ی ما که واقعا نتونستن و یا نخواستن بخونن، براتون عبرت بشن. این یکی دو سال رو واقعا نیاز به زحمت و تلاش سخت هست و احتمالا بعدش باید لذت این تلاشتون رو ببرید. ممکنه تو این مسیر خسته بشید و از خوندن دست بردارید ولی نذارید این دوری بیشتر از یه هفته طول بکشه. هیچ وقت به این فکر نکنید که سال آینده جدی تر میخونم، این تفکر غلطه و سال های بعد خیلی شرایط کنکور ممکنه عوض بشه. الان که فصل مدارس هست کلاس های مدرسه رو حتما جدی بگیرید. این دلیل نمیشه وقتی مثلا کلاس کنکوری درس فیزیک رو برید دیگه به کلاس فیریک تو مدرسه توجه نکنید، بزرگترین اشتباه بچه های همدوره ی من همین بود که شماها باید عبرت باشه براتون.

دبیرستان احمدی روشن؟

واقعا مدرسه برا ما سنگ تموم گذاشت. و خوشبختانه سال به سال داره تجربه اش تو زمینه کنکور بیشتر میشه و برا کنکوری های امسال قطعا با تجربه تر عمل میکنن. فقط ما کمبود رقابت داشتیم تو کلاس و مدرسه.

قبولی کنکور؟

من دبیری عمران (مهندسی عمران) دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران رو انتخاب کردم و قبول شدم. البته چون این دانشگاه امسال رشته ی مکانیک رو نداشت، عمران رو انتخاب کردم و انتخاب اولم بود.

منابع پیشنهادی به بچه ها؟

از نظر من منابع همه در یه سطحن و مطالب رو با چند زبان بیان میکنن. باید دید دانش آموزا کدوم رو بیشتر میپسندن. ولی با مطالعه و تحقیق باید منابع رو تهیه کرد چون قیمت ها بالاست و جایگزین کردن همه سخته!

آرمان رتبه ی تک رقمی تو گتوند؟

قطعا دست یافتنی هست ولی خیلی خیلی سخت بدست میاد. چون ما فقط اسم عدالت آموزشی رو داریم! و شرایط برا همه برابر نیست.

تشکر ویژه

از پدر و مادرم که تو این یه سال همه جوره کنارم بودن، معلم هام، مدیر مدرسه آقای فتحی،معاونین مدرسه و هر کسی که تو این چند سال برام زحمت کشیده تشکر میکنم. با اینکه اولین خروجی مدرسه بودیم ولی کمبودی رو حس نکردیم. دست تک تک این عزیزان رو میبوسم و امیدوارم نهایتا به شهرم و جامعه خدمت کنم.

 ویرایش و تنظیم: جوادی پور

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۷/۲۸
جوادی پور

نظرات  (۱۲)

مصاحبه ی جالب و خوندنی بود، واقعا جای تقدیر و تشکر داره !دست به قلمتون عالیه آقای جوادی !
۳۰ مهر ۹۵ ، ۱۶:۲۹ بسم رب شهداء
واقعا فرهاد جواب زحمات پدر و مادرش رو خیلی خیلی خوب ادا کرد و قدر تک تک وقت هاش رو میدونست . امیدوارم که همیشه هرکجا که هست سلامت و در نهایت عاقبت به خیر باشه !
عالی بود آقای جوادی .مرسی از این پست
فرهاد جان برات آرزوی موفقیت دارم
هی اغای احمدیه؟
پ سیچع همقرو خلقس تنگه پ
تاته بارکلا
۲۹ مهر ۹۵ ، ۱۹:۴۶ غغغغغغغغغغغغغغغغغغغغغغغغغغغغغغغغغغغغغغغغغغغغغغغغغغغغغغغغغغغغغغ
بابا مطب جدید بزارید
۲۹ مهر ۹۵ ، ۱۱:۱۷ استعداد های کشف نشده
کاش میشد بروم/ ساز دلی را امروز /پیش یک سازگر چیره سفارش بدهم /و بگویم استاد /تاری ار بهر دلم می خواهم /هرچه باشد تنها/ کوک دایم باشد
درود بر فرهاد الله
و درود بر آقای جوادی
۲۸ مهر ۹۵ ، ۲۳:۰۱ فرهاد اله
ایول آقای جوادی
دستت درد نکنه
مرسی بچه ها
عالی بود ، تشکر
سپاس،
انشالا در بقیه زندگیتون هم موفق باشید!
تبریک به فرهاد. انشالله موفق باشه. افتخار مدرسه است و امیدوارم رتبه بچه ها امسال هم به خوبی فرهاد و حتی بهتر بشه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی