دبیرستان نمونه دولتی شهید احمدی روشن گتوند

دوره ی دوم
دبیرستان نمونه دولتی شهید احمدی روشن گتوند

دبیرستان نمونه دولتی شهید احمدی روشن شهرستان گتوند استان خوزستان

پیام های کوتاه
  • ۲۴ فروردين ۹۴ , ۲۲:۳۶
    حدیث
بایگانی

نکاتی از مادر مسعود بهزادی نسب رتبه 2 ریاضی

دوشنبه, ۲۷ دی ۱۳۹۵، ۱۲:۲۲ ب.ظ


هما موسوی‌ راد، مادر مسعود بهزادی‌ نسب، رتبه‌‌‌ی 2 ریاضی کشو ردرباره‌ی کارهایی که برای او انجام داده نکاتی کلیدی را مطرح کرده است که در ادامه با هم می‌خوانیم.

بعد از قبولی پسرم دوست داشتم به مدرسه‌ها بروم و تجربیاتم را به پدرها و مادرها بگویم.

کارخاص و بهترین کاری که در حق مسعود انجام دادم این بود که از 6 ماهگی و زمانی که توانست چیزی در دست بگیرد کتاب دست او دادم و از آن زمان شبی نبود که بدون قصه یاشعر او را بخوابانم.

وقتی سه سالش بود حدود 150 تا 200 جلد کتاب در حد سن خودش داشت.

خودش هم بچه‌ی بازیگوشی نبود و به کتاب علاقه داشت.

نوار دوران کودکی‌اش را دارم که وقتی قصه می‌گفتم تکه‌های آخر داستان را می‌گفت.

وقتی دو سال و نیمش بود سوره‌های کوچک قرآن را نیز حفظ بود.

ازسه ‌سالگی که وارد مهد کودک شد همیشه پیگیر مسائل او بودم؛ البته یک مادر وسواسی نبودم.

در تمام مقاطع تحصیلی او، عضو انجمن اولیا و مربیان بودم.

اعتقادمن این است که اگر بچه حس کند مادرش همیشه مراقب و پیگیر مسائل اوست و همین طور اولیای مدرسه حس کنند مادر، پیگیرِ مسائل فرزندش است، آن‌ها نیز برای آن دانش‌آموز وقت بیش‌تری صرف می‌کنند.

اکنون می‌خواهم تجربه‌ی خود به عنوان یک مادر بیان کنم:

گفتن جمله‌های تأکیدی: من از سال‌های اول دبستان همیشه به او می‌گفتم که تو درس‌خوان هستی و مطمئن هستم که در آینده هم درس‌خوان خواهی بود.

از شش‌ماهگی همیشه او را با کتاب قصه می‌خواباندم و هم‌چنین آیه‌های کوچک قرآن را به او آموزش می‌دادم؛‌ چون معتقدم که قرآن نور است و باعث تقویت حافظه و رشد مغزی می‌شود.

ایجاد فضای فرهنگی در منزل و این‌که بیش از آن‌که در مورد لباس،‌ مد، دکوراسیون منزل و... صحبت باشد، صحبت در مورد مسائل فرهنگی بود و من و پدرش اهل مطالعه بودیم.

هم من و هم پدرش همیشه پیگیر مسائل درسی او بودیم.

از سه ‌سالگی که به مهد کودک می‌رفت پیگیر او بودم و در تمام دوران مدرسه، از اول دبستان تا پیش‌دانشگاهی، عضو انجمن اولیا و مربیان بودم.

به نظرم لقمه‌ی حلالی که پدرش با زحمت زیاد به او داده است (ایشان کارمند شرکت خصوصی هستند) نقش زیادی در شکل‌گیری شخصیت او داشته است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۰/۲۷
جوادی پور

نظرات  (۱۳)

۳۰ دی ۹۵ ، ۱۶:۲۷ والا والا
والا اگر یه تسلیت اگی هم عیو نیاره
۳۰ دی ۹۵ ، ۱۵:۲۰ سردار جنگ
ای بوم هی ....باوا کشتین مو با با ای سایت تو خیلی ساکته
۳۰ دی ۹۵ ، ۰۰:۱۸ ببببببببببههههههه
آقای جوای قضیه چنه دیه هیچ پست نینین چند روزه همیطور سایت بی مطلب منده پمر چیی اویه؟
های مطلب بنین مردیم دیه
۲۹ دی ۹۵ ، ۱۷:۰۷ بسم رب شهداء و صدیقین
به خداوندی خدا سوگند که: لقمه ی حلال آنچنان در شکل گیری شخصیت انسان ها تاثیر دارد که تربیت در مقابل ان هیچ است !
آقای جوادی شرایط اردوی دو روزه چیه؟
لطفا بگید هرچی می پرسم جواب نمی دین.
پاسخ:
از آقای فتحی میپرسم و درج میکنم
دیگه وقتش نرسیده یه مطلبی چیزی بزارید
۲۸ دی ۹۵ ، ۱۴:۳۶ دهم تجربی
اغای جوادی ز طرف مو ز اغای محمودی تشکرجانانه ای بکو
س.اردو بعداز امتحانات نوبت اول میریم؟خارج از استان یا داخل استان
این امتحانات که تموم بشن هنوز بیرون از برنامه هم داریم.وای خسته شدیم
لطفا شنبه رو اقای جوادی همش رو بذار مسابقات ورزشی مث افتتاحیه
۲۷ دی ۹۵ ، ۲۳:۴۱ هرکی.هرچی.هرکجا!!!!
سلام لطفا بعضی از پیوند هاتون رو حذف کنید چون بعضیاشون یا مال چند سال پیشن یا کلا حذف شدن یا ویروسین لطفن رسیدگی کنین.
آقای جوادی فردا که امتحان هست عکس بگیر از بچه ها در حال امتحان بزار به عنوان یه پست
۲۷ دی ۹۵ ، ۱۴:۳۹ یخمک فروش جهنم
دمش گرم که آخرش از لقمه حلال هم حرف زد اخه خیلی مهمه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی