دبیرستان نمونه دولتی شهید احمدی روشن گتوند

دوره ی دوم
دبیرستان نمونه دولتی شهید احمدی روشن گتوند

دبیرستان نمونه دولتی شهید احمدی روشن شهرستان گتوند استان خوزستان

پیام های کوتاه
  • ۲۴ فروردين ۹۴ , ۲۲:۳۶
    حدیث
بایگانی

گزارش روز- سوم تجربی؛ بایدها و نبایدها

يكشنبه, ۱ شهریور ۱۳۹۴، ۰۳:۱۹ ب.ظ

با کسب اجازه از جناب آقای احمدی معاون محترم آموزشی که مسئولیت امورات آموزشی دانش آموزان را عهده دار است و طبق نظر خواهی و مشاوره از چند دبیر مطلب زیر را به عرض دانش آموزان گرامی کلاس سوم تجربی حال حاضر میرسانم.

کلاس دوم تجربی سال تحصیلی گذشته که اکنون قدم در ابتدای راه  پر پیچ و خم سال تحصیلی جدید دارند لازم است چند نکته ی اساسی را مد نظر قرار دهند از این جهت که تجربه ی کلاس سوم تجربی سال گذشته را پیوسته و مداوم فرا روی خود قرار دهند و درسی باشد به روی درس های انباشته شده ی قبلی. امیدوار بودیم و هستیم، آقای فتحی به لطایف الحیلی چند نفری از دانش آموزان بی رمق دوم تجربی را روانه ی مدارس و رشته هایی کند که شاید علاقه ی خشکیده و انگیزه ی در دل پژمرده ی آنها دوباره احیا شود. بر ما مشخص نیست که آیا تعداد دانش آموزان سوم تجربی امسال به مانند سال گذشته زیاد است یا کم و قطعا این تعداد، رابطه ی مستقیمی با کیفیت آموزش و تدریس دارد که امیدواریم تعداد آنها کاهش یافته باشد. دانش آموزان گرامی واقف هستند که دو یا سه نفر نخبه به هیچ عنوان برازنده یک کلاس دبیرستان نمونه نیست بسیار امید داریم در سال تحصیلی جدید نفرات دیگری با سختکوشی فراوان شانه به شانه ی احمدی، فرج زاده و فرج پور حرکت کرده و معدل کلی کلاس را که برخواسته از تلاش دو سه نفر بود(همچنانکه پیشینان شما نیز چنین بودند)  ارتقاء دهند. و در سال پیش رو تعداد دو، سه نفر به 6، 7 نفر برسد که این پتانسیل در دانش آموزان کلاس سوم تجربی هست.

نکته بعد صمیمیت و رفاقت در بین دانش آموزان کلاس است که به مانند یک کارد دو لبه است و هر آن لبه ی تیزش که همان ضرر است، متوجه دانش آموزان خواهد شد. چه بسیار دانش آموزانی که در مقطع مهم درس و امتحانات ناخواسته درگیر جو دوستی و تفریحات بی موقع و بد موقع شده و منشا آنها همان رفاقت گروهی با دانش آموزان کلاس بوده پس مواظب لبه ی زیان بار این کارد دولبه باشید که از درس غافل نشوید. گاها پرحرفی های مدام رفقای گروهی در کلاس دوم تجربی نیز بسیار آزار دهنده بود.

نکته ی مهم دیگر  و قابل ذکر، وجود کلاس چند تکه ای است که در کلاس پارسال کاملا مشهود بود. ناپیوستگی نمودار درسی در بین دانش آموزان قابل لمس بود و اینکه گروهی دانش آموز خیلی زرنگ و گروهی ضعیف نامیده شوند برازنده ی کلاس پارسال نبود و قطعا باید در جهت جبران این نقیصه تلاش وافری صورت گیرد.

و نکته ی آخر امیدواریم همچنان که دانش آموزانی منضبط به لحاظ اخلاقی هستید به لحاظ درسی بهتر و بهتر شوید و با یک برنامه ریزی مدون کوله بار خود را برای کنکور ببندید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۰۱
جوادی پور

نظرات  (۴)

۰۵ شهریور ۹۴ ، ۰۲:۵۰ سوم تجربی امسال
بخدا دیگه نمیشه با تنبل جماعت درس خوند.اصلا شما معلم ها که حوصلتون تموم شده از ما چ انتظاری دارید؟؟

10نفر هم زیاده واسه کلاس

والله
۰۳ شهریور ۹۴ ، ۰۱:۲۱ یه سوم تجربی دلسوز
اغا رحم نکنید.پاسال خیلی ضربه خوردیم.دیگه امسال وقت واسه دلسوزی نیست.
۰۲ شهریور ۹۴ ، ۱۴:۳۴ دولت و ملت،همدلی و همزبانی
سلام.لطفا درباره بقیه کلاس ها هم مطالبی بزنید،ازجمله:دوم ریاضی پارسال و سوم ریاضی امسال. با تشکر
پاسخ:
حتما
اونیکه سال پیش نخونده امسال هم نمیخونه پس لطفا رحم نکنید و دلتون به حالشون نسوزه وگرنه ضرر میکنید!!!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی