دبیرستان نمونه دولتی شهید احمدی روشن گتوند

دوره ی دوم
دبیرستان نمونه دولتی شهید احمدی روشن گتوند

دبیرستان نمونه دولتی شهید احمدی روشن شهرستان گتوند استان خوزستان

پیام های کوتاه
  • ۲۴ فروردين ۹۴ , ۲۲:۳۶
    حدیث
بایگانی

پیشاپیش اگه غلط تایپی داشت بر من ببخشید.جوادی

نام و نام خانوادگی:

محمد رسول یزدیان

اهل کدام شهری؟

بچه تهرانم ولی قم بزرگ شدم .

نام مدرسه:

استعدادهای درخشان شهید قدوسی (ره)

رتبه دقیق:

1 منطقه و 2 کشور کنکور ریاضی

2 منطقه و 11 کشور کنکور زبان

درصدهات:

92.4 شیمی 95.6 فیزیک 84.6 ریاضی 94.7 زبان 100 دینی 100 عربی 90.7 ادبیات

ادبیات 100 عربی 94.7 دینی 100 زبان عمومی 89 زبان تخصصی 68

در دانشگاه چه رشته ای رو انتخاب کردی؟

دکترای پیوسته بیوتکنولوژی دانشگاه تهران

یا برق صنعتی شریف

فکر می کردی این رتبه رو بیاری؟.

اگر صادقانه بگم ، تا قبل از کنکور چون در آزمونها 6 بار رتبه یک شده بودم و نتایجم تو آزمون های کانون و سنجش خیلی خوب بود )خدا رو شکر!( ، اعتماد به نفس لازم  رو داشتم ولی از اواخر کنکور تا زمان اعالم نتایج تقریبا به طور کامل از کسب رتبه زیر 3 کشور ناامید بودم .

آیا همیشه شاگرد اول بودی؟

به لطف خدا ، به غیر از امتحان نوبت اول دوم راهنمایی و نوبت اول اول دبیرستان ، که شاگرد دوم شدم ؛ تو بقیه موارد بله .

سه ویژگی بارز شخصیتی خودت رو بگو :

خیلی استرسی نیستم . عمدتا خنده رو هستم . و البته کمی زودجوش !

سه دلیل اصلی موفقیتت چی بوده؟

1- توکل 2- انگیزه 3- تلاش

هوش، پشتکار، انگیزه و برنامه ریزی. اهمیت هر یک در موفقیتت چقدر بوده؟

اگر آدم تو زمینه ای استعداد داشته باشه ، یا کارش برای رسیدن به یه هدف خاص ساده تر می شه ، یا می تونه هدف خودشو تقویت کنه و با تالش زیاد و برنامه ریزی منسجم ، به هدفش برسه . من شخصا انگیزه تحصیلی بسیار باالیی دارم و برای رسیدن به هدفم تالش زیادی کردم .

اگه فرض کنیم هوش رو که کاریش نمی شه کرد )خدادادیه(، برای ایجاد انگیزه قوی، پشتکار خستگی ناپذیر و

برنامه ریزی خوب چه باید کرد؟

به نظر من بی انگیزگی ناشی از دو عامله ، تاثیرات محیطی مثل خانواده و دوستان ؛ یا تنفر ) و حتی ترس ( درونی نسبت به موضوع . اگر انگیزه ایجاد بشه ) که دبیر خوب و باانگیزه ، بسیار تو این امر موثره . ( خودبخود پشتکار ایجاد می شه. برنامه ریزی یه کار شخصیه اما از نظرات مشاورین و افراد خبره می شه بسیار بهره برد .

مهمترین افراد، معلمها، مشاورهایی که در موفقیتت نقش داشتن؟

افراد : برادرم شهاب و برخی دوستان خوبم . معلما: مرحوم آقای خادم ، اساتید محترم آقایان توحیدی نیا ، شیراوند ، کوره پزان ، قاسمی و ... ، که از تمامشون تشکر می کنم و دستشون رو می بوسم .

مشاورا : آقایان مزرعه شاهی و گلی زاده که خیلی ازشون متشکرم .

مفیدترین کتابای کمک آموزشی برای تو چیا بوده؟

کتاب دیفرانسیل نشر الگو ، فیزیکای نقره ای گاج ، جامع دین و زندگی گاج ، ادبیات جامع خیلی سبز

موثرترین روشهای مطالعه که به کار بردی؟ )ترجیحا به تفکیک درس(

روش عمده من ، دقیق گوش دادن به درس سر کلاس ، نوشتن جزوه و تکالیف و زیاد تست زدن بود . خب بدیهیه که مثال درسی مثل ریاضی ، تست زدن بیشتری میخواد .

آیا کلاس آموزشگاه می رفتی/معلم خصوصی داشتی؟ چقدر آموزشگاه یا کالس خصوصی الزمه؟

من خوشبختانه نیازی نداشتم . ولی من کالس کنکور رو نفی نمی کنم و اگر کسی حس کرد می تونه براش مفید باشه ، بره .

آیا در سال کنکور تفریح هم میکردی؟ کالس غیر درسی هم می رفتی؟

تفریح من عموما رفتن به روستامون و دیدن تلویزیون بود . .

دلیل اصلی شکست دور و بری هات در سال کنکور چیا بوده؟

تا تعریف شکست چی باشه !؟ اما به نظر من استرس بیش از حد و بی برنامگی ، مهمترین عوامل موفق نبودن برخی از اطرافیانم در کنکور بوده .

آیا برای کسب رتبه برتر یک سال کنکور کافیه یا حتما باید از سالهای قبل برنامه ریزی کرد؟

من خودم برای کنکور 11 ماه درس خوندم ، اما سالهای قبل ، با اینکه کنکوری در کار نبود ، سر کلاس درس ها رو

گوش می دادم ، مشقا رو می نوشتم ، تمرینای کتاب درسی رو حل می کردم و سعی می کردم درسا رو عمیق یاد بگیرم و معدل برام مهم بود . همین موضوع ، موقع شروع کردن به تست و کنکور تو سال چهارم به من کمک کرد . البته به نظر من داوطلبای تجربی باید زودتر شروع کنن .

دربرهه های مختلف سال کنکور روزی چند ساعت مفید درس می خوندی؟

در تابستان میانگین 5 ساعت در روزهای مدرسه 4.5 ساعت و روزای تعطیل پاییز و زمستان 8 ساعت و بعد از عید 10 ساعت که میانگین کلش میشه حدود 7 ساعت . اگر کسی االن ساعت مطالعه اش کم باشه، چه طوری میتونه ساعتشو باال ببره؟ باید احساس نیاز و حتی تاحدودی استرس و ترس عقب موندن از برنامه پیدا کنه .

انجام یک برنامه همیشه سخته )غیر از یکی دو روز اول!(. چطور میشه به انجام برنامه پایبند بود؟

اگر برنامه خیلی جزیی نباشه و کمی منعطف و در عین حال جامع باشه ، جذابیت داره . من خودم از انجام برنامه و رسیدن به بودجه بندی کانون انقدر کیف می کردم که نیازی به اجبار و سختی کشیدن نبود !

اهمیت مدرسه در سال کنکور؟

مدرسه رفتن گرچه وقت می گیره ، اما یک اولویت و ضرورت انکارنشدنیه ، خصوصا برای دروس اختصاصی . البته بازم

استثنائاتی وجود داره !

اهمیت دبیران/مشاوران در سال کنکور؟

این ها معموال خط دهنده و راهنما هستند . الزا م و تا حدی حیاتی هستند ، اما کافی نیستند .

اهمیت خانواده در سال کنکور؟

می تونه در آرامش دانش آموز بسیار موثر باشه .

اهمیت کنکور آزمایشی:

سال چهارم واجب ، سال سوم مستحب ، سال دوم مباح ، سال اول مکروه !!!

اهمیت درسای عمومی:

من خودم از روی عالقه شدید ، بهشون اهمیت می دادم . این دروس ضریب کمی دارن اما می تونن ترازدهنده و

تعیین کننده باشن .

اهمیت دروس اختصاصی:

ترجیح میدم سکوت کنم !!!

مهمترین کارایی که در تابستون باید کرد؟

1- بستن دروس پایه ای مثل شیمی 2 ، ریاضی 2 و فیزیک پایه .

2- خوندن دروس عمومی که زمینه رو برای بازخوانی و مرور بهتر در ادامه سال ، فراهم کنه مثل دینی و تاریخ ادبیات .

3- تقویت دروس مفهومی و بنیه ای مثل قرابت معنایی ، آرایه های ادبی ، عربی 2 و زبان پایه .

4- یافتن روش پربازده برای خوندن هر درس .

5- تعیین نقشه راه و برنامه کلی و جامع مطالعه و آزمون .

6- تقویت مهارت آزمون دادن و نیز پایبندی به برنامه آزمون ها .

مهمترین کارایی که قبل عید باید کرد؟

عمیق خوندن و درست تست زدن .

مهمترین کارایی که بعد از عید باید کرد؟

مرور و آمادگی برای دوران جمع بندی .

برنامه ات برای آینده چیه؟

کار و تحصیل و تحقیق ؛ تا بعدا چی پیش بیاد .

توصیه ات برای بچه های کنکوری؟

توکل به خدا ، حفظ آرامش و سالمتی و تقویت افکار مثبت .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۱۶
جوادی پور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی