دبیرستان نمونه دولتی شهید احمدی روشن گتوند

دوره ی دوم
دبیرستان نمونه دولتی شهید احمدی روشن گتوند

دبیرستان نمونه دولتی شهید احمدی روشن شهرستان گتوند استان خوزستان

پیام های کوتاه
  • ۲۴ فروردين ۹۴ , ۲۲:۳۶
    حدیث
بایگانی

افزایش میانگین نمرات در امتحانات نهایی خرداد 95

سه شنبه, ۱۸ خرداد ۱۳۹۵، ۰۶:۱۲ ب.ظ

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه نمرات امتحانات نهایی امسال نسبت به خرداد سال گذشته ۱.۱۳ نمره افزایش داشته است از دستور وزیر برای کارشناسی مجدد طراحی سؤالات خبر داد.

علیرضا جدایی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اظهار داشت: براساس آمار مرکز سنجش آموزش و پرورش تاکنون میانگین نمرات خردادماه سال 95 نسبت به سال گذشته 1.13 نمره

افزایش داشته است.

وی افزود: این موضوع نشان می‌دهد، سؤالات امتحانات نهایی دشوار نبوده است. سؤالات توسط

دبیران مجرب و مورد تأیید آموزش و پرورش براساس اهداف یادگیری و صرفاً از محتوای کتابهای درسی با در نظر گرفتن حیطه‌های دانش و فرادانش طراحی و بازبینی می‌شود.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش در خصوص ویژگی‌های

 طراحان سؤالات امتحانی گفت: این طراحان از میان دبیران مجرب مدارس انتخاب می‌شوند و با توجه به تجارب متمادی تدریس و آشنایی به شیوه‌های آن به‌صورت تیمی اقدام به طراحی سؤالات کرده و

 تمام سؤالات از محتوای کتاب‌های درسی انتخاب می‌شود.

جدایی ادامه داد: سؤالات این دوره از امتحانات همسطح سؤالات امتحانی دوره‌های قبل بوده و

 از آسان شروع شده و دارای ضرایب دشواری مختلف آسان، متوسط و دشوار است.

عضو شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: همه طراحان سؤالات امتحان نهایی نیروهای رسمی و مجرب آموزش و پرورش هستند و برای طراحی سؤالات الزاماً باید تدریس آن درس را در سال جاری به‌عهده داشته باشند و با در نظر گرفتن بارم‌بندی دفتر تألیف، متن کتاب درسی، شیوه‌نامه طراحی سؤالات و موارد قانونی دیگر اقدام به طراحی سؤالات کنند.

جدایی با بیان اینکه در طراحی سؤالات امسال همه این موارد لحاظ شده است، خاطرنشان کرد:

پس از بررسی‌های دقیق مشخص شد، هیچ سؤالی خارج از چارچوب کتابهای درسی طراحی نشده

است و در بازدید از حوزه‌های تصحیح اکثر دبیران مصحح اوراق امتحانات نهایی نیز از شیوه طراحی سؤالات اظهار رضایت کرده‌اند.

وی افزود: با توجه به طراحی سیستم مکانیزه ارزیابی و تجزیه و تحلیل سؤالات در این وزارتخانه، تعیین میزان دشواری سؤالات و روایی آن براساس میزان پاسخگویی دانش‌آموزان به سؤالات در مرکز سنجش صورت می‌گیرد و البته نتایج آن به بخش‌های مختلف آموزش و پرورش اطلاع‌رسانی می‌شود.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برخی

فضاسازی‌ها در خصوص دشواری سؤالات امتحانات نهایی امسال مطرح کرد: میانگین نمرات امتحانات نهایی در

 خرداد سال گذشته 11.75 در خرداد امسال 12.7 است که رشد 1.13 نمره نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد. سؤالات امتحانات نهایی از طیف دشواری تفاوتی با سالهای گذشته نداشته است.

جدایی تصریح کرد: با وجود اینکه نتایج امتحانات نهایی به‌خوبی نشان می‌دهد که سؤالات از

 استانداردهای حرفه‌ای لازم برخوردار بوده است به‌دستور وزیر تیم کارشناسی مجدداً طراحی سؤالات را بررسی و نتایج را اعلام خواهد کرد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۳/۱۸
جوادی پور

نظرات  (۲)

سلام میشه بگید کی کارنامه میدید( سال سوم)
کجای سوالا اسون بود
برین خودتونو مسخره کنین

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی