دبیرستان نمونه دولتی شهید احمدی روشن گتوند

دوره ی دوم
دبیرستان نمونه دولتی شهید احمدی روشن گتوند

دبیرستان نمونه دولتی شهید احمدی روشن شهرستان گتوند استان خوزستان

پیام های کوتاه
  • ۲۴ فروردين ۹۴ , ۲۲:۳۶
    حدیث
بایگانی

 قانون اصلاح سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها ابلاغ شد.

سوابق تحصیلی در کنکور امسال به صورت مثبت اعمال می‌شود اما نحوه تأثیرگذاری معدل در پذیرش کنکور به چه صورت است؟

در اصلاح برخی مواد این قانون آمده است:

سابقه تحصیلینمرات تعدادی از دروس دوره متوسطه دوم و پیش‌دانشگاهی است که امتحانات آن مطابق اصول سنجش و اندازه‌گیری توسط وزارت آموزش و پرورش به صورت سراسری، نهایی و استاندارد مطابق مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

اتخاذ تصمیم در مورد میزان و نحوه تاثیر هر یک از عوامل سابقه تحصیلی (متناسب با تحت پوشش قرار گرفتن امتحانات سراسری، نهایی و استاندارد) آزمون عمومی و آزمون اختصاصی در سنجش.

براین اساس تاثیر سوابق تحصیلی برای سال 1395 به صورت مثبت اعمال می‌شود و سایر موارد با بررسی کارشناسی برای سال‌های بعد اعمال خواهد شد.

 

برای بسیاری از داوطلبان کنکور این سوال مطرح است که نحوه اعمال معدل در کنکور امسال به چه صورت است؟ یعنی اگر دانش‌آموزی معدلش 19 است و دانش‌آموزی معدلش 15، تأثیرگذاری معدل در پذیرش کنکور به چه صورت است؟

حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش در این رابطه به خبرنگار تسنیم گفت: اگر دانش‌آموزی به عنوان مثال معدلش 19 باشد اما کنکورش را خوب داده باشد معدل تأثیری ندارد اما اگر کنکورش را خراب کرده باشد معدل به کمک او می‌آید.

وی افزود: اگر معدل باعث کاهش نمره کل کنکور داوطلب شود آن را اعمال نخواهیم کرد اما اگر معدل باعث افزایش نمره کل داوطب شود، اعمال خواهد شد.

منبعتسنیم

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۴/۰۳
جوادی پور

نظرات  (۱)

سلام ! میگم اگ بخام از مدرسه انتقالی بگیرم واسه ی مدرسه تو منطقه 2 چ تاثیری رو کنکورم داره ایا اونقدری هس ک انتقالی نگیرم و تو مدرسه خودم بمونم؟ اگ میشہ ی توضیح مختصر بدید ممنون میشم
پاسخ:
تاثیر داره.ولی محل اخذ دیپلم مهمه نه پیش دانشگاهی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی