دبیرستان نمونه دولتی شهید احمدی روشن گتوند

دوره ی دوم
دبیرستان نمونه دولتی شهید احمدی روشن گتوند

دبیرستان نمونه دولتی شهید احمدی روشن شهرستان گتوند استان خوزستان

پیام های کوتاه
  • ۲۴ فروردين ۹۴ , ۲۲:۳۶
    حدیث
بایگانی

در نقد خودمان؛ کاش انسان خوبی شویم!

جمعه, ۱۶ مهر ۱۳۹۵، ۱۱:۰۰ ق.ظ

کنکور، کنکور، کنکور، معدل، درس، امتحان و نمره ی بالا، همه ی اینها مهم. تا اینجا همه قبول داریم. اما متاسفانه تکیه صرف بر قبولی، نمره، معدل و آمارهایی که خیلی اوقات چندان در عمل عینیت ندارند، باعث شده که برخی مسئولین سیاست گذار و به دنبالشان، اولیاء و دانش آموزان فراموش کنند که برای جوامع پیشرفته انسان خوب بودن مهم تر از پزشک و مهندس خوب بودن است. بر طبل اول بودن در فلان رشته تحصیلی کوبیدن نیکوست به این شرط که در سایر موازین اخلاقی و انسانی نیز اول بود. خیلی مختصر بگویم واقعیت ها و ناهنجاری های اجتماعی گسترده ای را که هم اکنون به وفور در جامعه میبینیم زنگ هشداری است برای ما که با وجود تربیت پزشک و مهندس و ... خوب نتوانسته ایم انسان خوب تربیت کنیم. دانش آموزان گرامی نباید از این نکته غافل بمانند که برنامه های آموزشی صرف، منجر به تربیت انسان خوب نخواهد شد. دانش آموزی که ابتدایی ترین اصول روابط انسانی را در مواجهه با جامعه رعایت نمیکند بدون شک پزشک بودن و مهندس بودنش نه تنها دردی از جامعه دوا نمیکند که بر دردهای جامعه خواهد افزود. همچنانکه میبینیم متخصصین فراوانی در رشته های مختلف با وجود تخصص شغلی بالا نارضایتی اجتماعی گسترده ای را به دنبال خود دارند. چرا که انسان خوب بودن زیر لگد پزشک، مهندس، مکانیک خوب بودن آنها له شده است. واضح بگویم اگر به هر دلیلی برنامه پرورشی، فرهنگی ورزشی و ... در دبیرستان نمونه دولتی احمدی روشن برگزار میشود، در جهت حرکت به سمت جاده ی انسان خوب بودن است.

پ.ن: نام بردن مکرر از رشته های پزشکی و مهندسی به این دلیل است که به درست یا غلط، این رشته ها به عنوان برند شناخته شده اند. جوادی/.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۷/۱۶
جوادی پور

نظرات  (۳)

۲۱ مهر ۹۵ ، ۰۱:۳۳ هرکی.هرجا.هرچی؟؟؟؟!
سلام
درمورد این پست باید متاسفانه بگم که کاملا حق با شماست.بله ما توی کشوری زندگی میکنیم که هر دری رو بزنی هرجا که بری با هرکی بخوای کار کنی فقط ازت میپرسن مدرکت چیه!!!درسته متاسفانه در کشور ما مدرک گرایی به شدت رواج پیدا کرده و همه به دنبال یه مدرکن و فقط تنها ملاک و ارزش ،گرفتن یه مدرک واسه خودشونه بدون اینکه به موارد دیگه مثل همینا که خودتون گفتین.ما توی کشور جهان سومی زندگی میکنیم که هنوز داره این غول بزرگ کنکور رو برگزار میکنه.حتی خدمت سربازیش هم جزو آخرین گروه رده بندی همراه با کشورهایی مثل کره شمالی یا سوریه یا لیبی و سومالی در بدترین شرایطه..
به هر حال هرکی هرجاکه هست و هر کاری که میکنه بالاخره مال همین کشوره و باید بپذرتش و چاره دیگری هم نیست.
باتشکر از تلاش های نویسنده وبلاگ
پاسخ:
تشکر از نظر شما
اغا مطلب بیشتر بذار
سکوت میکنم....به حرمت دستان پر پینه ی پدری که تمام وجودش را به کار گرفت تا روزی با افتخار فرزندش را نوک قله ی موفقیت نظاره کند،سالها گذشته،سوی چشمانش رفته،اما خوب میبیند که فرزندش بجای قله ی موفقیت قله ی جاه و مقام و مادیات و تکبر رافتح کرده...!اگر موفقیت برابر با شکسته شدن حرمت های اخلاقی باشد همان بهتر که موفق نشویم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی