دهم تجربی در سالی که گذشت
کلاس دهم تجربی با ترکیبی از دانش آموزان مدارس نمونه ی پیشگامان و مهد دانش و تعداد اندکی از دانش آموزان سایر مدارس دولتی قدم در راه دبیرستان نمونه ی احمدی روشن گذاشتند. نا آشنایی آنها با فضای دبیرستان و با دروس جدیدی که اولین سال تدریسشان در پایه ی دهم بود، فضای پر تلاطمی را در روزهای ابتدایی سال تحصیلی برای آنها رقم زده بود. با نگاهی به نمرات درسی و فضای رفتاری کلاس دهم تجربی در ابتدای سال تحصیلی و مقایسه ی آن با فضای کنونی این کلاس، تفاوت محسوسی را در هر دو فاکتور میتوان مشاهده کرد. معدل بالاتر و رفتارهایی که حالا رنگ و بوی نوجوانی از آن رفته رفته رخت بر میبندد و سیمای جوانی در آن در حال نمایان شدن است از آنها تصویر کلاسی ایده ال ترسیم میکند. دهم تجربی با میانگین معدل بالاتر نسبت به سایر کلاس های دهم حالا میتواند مفتخر باشد که عددی در حدود 60 درصد نفرات کلاسش معدلی بالاتر از 19 دارند. هر چند نیک میدانند که برای بهتر شدن راهی بس طولانی دارند. اگر نظر شخصیم را باید در این مقال بگنجانم به هیچ روی نمرات مستمرآنها را ملاکی برای قضاوت نمیدانم و خود نیز بهتر میدانند که نمره ی واقعی آنها که ملاک ما در این بحث است، نمره ی کتبی پایانی آنهاست و با احتساب ان، درصد فوق پایین تر خواهد آمد. به لحاظ ترکیب جمعیتی نیز از مناطق مختلف شهرستان در این کلاس گرد هم آمده اند و رفته رفته به درک تفاوت های رفتاری و تطبیق خود با این تفاوت ها برآمده اند. هر چند بطور ریز و با جزئیات به شرایط تحصیلی و رفتاری بسیاری از آنها تسلط یافته ام اما در این مطلب کوتاه قصد متمرکز شدن بر روی تک تک افراد را ندارم و در فرصت های آتی بدان خواهم پرداخت. امیدوارم در این فرصت استراحت نوروزی در کنار تفریح، مطالعه را فراموش نکنند و به هدف گذاری آینده ی خود جامه ی عمل بپوشانند.جوادی پور/.
توضیح: جهت آپلود آسانتر عکس کیفیت ان کم شد.